18/4/08

Benvinguts Nouvinguts !


Ahir vaig assistir a una emotiva experiència. Des de la Regidoria de Salut i Acció Social de l'Ajuntament d'Igualada em van convidar a participar en la Sessió de Benvinguda a les persones acabades d'empadronar a la ciutat, sessions que es porten a terme de forma periòdica. Hi assistiren una seixantena de persones d'11 nacionalitats diferents.

La sessió es portà a terme al Saló de Plens de l'Ajuntament, La regidora, Pilar Salat, va donar la benvinguda als nous ciutadans i els introduí en els temes importats de tota ciutat: Ajuntament, habitatge, treball, ensenyament, salut... en el moment de parlar d'equipaments culturals em va donar la paraula i vaig presentar el patrimoni cultural de la ciutat i el Museu, a més els hi vaig entregar una invitació familiar a cada un perquè ens visitin. Al final de la sessió, els nous ciutadans van parlar sobre perquè han vingut a viure a Igualada i les seves primeres sensacions.

Dono el meu agraïment a la regidora i la tècnica d'acció ciutadana per l'oportunitat que m'han donat de poder apropar el nostre patrimoni a aquestes persones. És una experiència molt recomanable i ja vaig rebre la invitació d'assistència a la nova sessió que es farà el juny.

5 comentaris:

Marisol Barrientos ha dit...

Quina experiència més interessant!
Crec que és una bona manera d'integrar el Museu com un "servei" més del municipi i que sàpiguen que existeix.

Lourdes ha dit...

Quina sort!
Em sembla una gran oportunitat per apropar-se als nous ciutadans, i fent-ho d'una manera molt maca.

esquerda ha dit...

Molt bé! em sembla que tots els ajuntaments haurien de fer-ho, ja demanaré si ho fan a Roda, i a veure si m'hi conviden, jej... em sembla una manera maca i a més pràctica de fer sentir a la gent ben acollida. Si sabéssim les persones que es van empadronant, també des dels museus podríem aprofitar per enviar-los una carta de benvinguda, informació i una invitació...
bon cap de setmana!

Meritxell del Mhic ha dit...

Ostres! Jo també crec que és una experiència molt interessant a part de molt maca evidentment. És una molt bona eina de difusió. Tant de bo es fes a tot arreu.

Sol ha dit...

Laura jo també havia pensat en això de poder accedir a la base de dades dels nous empadronats. Aquí, a Igualada, s'envia una invitació cada 2-3 mesos per assistir a la sessió de benvinguda. Penseu que crec que es van empadronar uns 400 i vàren assistir uns 60 a la sessió, per tant és més efectiu enviar la informació del Museu a les cartes d'invitació que esperar a la sessió. Per a la propera proposaré a la Regidora d'incloure la invitació familiar dintre d'aquest mailing.
Gràcies a tots pels vostres comentaris.