27/5/08

BLOC HISTÒRIC DEL MUSEU DE SANT BOI

Hola TAPES I TAPS, i la resta de blocaires que ens visiteu!

Bé, doncs sí! Al Museu de Sant Boi tenim bloc! Es tracta d’un bloc històric ,a part del web, que recull les col·laboracions del Museu i l’Arxiu Històric a la revista Viure Sant Boi en els darrers anys http://museusantboi.blogspot.com/ (ja em direu què us sembla)
Aquest format permet abocar material i dinamitzar-lo i que estigui a l’abast de tothom, per com diu el títol compartir la memòria. Potser amb la nostra iniciativa del Bloc d’Animació hem animat i fet més pressió als nostres museus en aquest sentit... Des d’aquí l’enhorabona al Carles Serret, cap de l’Arxiu Històric, per la seva excel·lent feina!
El presento a tothom a través del bloc a mode oficial però us de dir que ja hi ha blocaires que el coneixen, seguidament us ho aclareixo i aprofito també per fer-vos saber altre acte:
El passat dissabte 24 de maig va tenir lloc a l’espai Cal Ninyo de Sant Boi la 2a Trobada de Blocaires Santboians, organitzada per Xarxa Santboiana Blog a Blog -es tracta d’un agregador de blocs de gent de Sant Boi o que en parlin d’aquesta vil·la o municipi- (http://xarxasantboiana.blogspot.com/)
L’organització em va convidar a participar-hi –aprofito per agraïr la deferència a l’equip- com a “blocaire santboiana”, per tal d’intervenir en la xerrada Memòria històrica i les TIC, tot i pertànyer a un bloc col·lectiu (el qual el tenen agregat i que per cert companys el troben bastant interessant).
L’acte va ser presentat per Ferran Cobo, qui va fer un repàs de l’any i remarcar que ja són 162 els blocs dins xarxa santboiana, amb la qual cosa el converteix en l’agregador de blocs locals més gran en aquests moments.
Lourdes Escardívol ens va parlar del tema de memòria històrica arran del seu bloc http://themis-santboi.blogspot.com/, no ens coneixíem però a partir espero que estiguem en contacte perquè tenim projectes similars que volem engegar (recuperació de la memòria històrica de Sant Boi). La veritat és que la meva, més que una ponència (vaig descartar finalment fer una dissertació sobre museus i noves tecnologies, només vaig fer a mode d’introducció una petita reflexió sobre el tema) llavors li vaig donar l’enfoc d’una petita intervenció, potser no molt el·laborada –disculpeu- per donar a conèixer el bloc d’Animació del Patrimoni a la resta de blocaires i la meva tasca com a TAP, i per últim la sorpresa de presentar el bloc històric del Museu.
Apa, una abraçada a totes i a tots!

2 comentaris:

Guillem OPC ha dit...

Herminia, va ser idea teva? com és que t'ho tenies tan callat?

Herminia Mesas ha dit...

Hola Guillem,
A veure, la veritat és que arran del nostre bloc jo ja havia proposat de fer alguna cosa similar, la qüestió era donar-li l'enfoc adequat, ja no vaig insistir més i fins i tot ja no m'esperava que es fes perquè la feina no l'havia de fer jo. La tasca ha estat del cap de l'Arxiu Històric, el Carles Serret,llavors ara ja que m'ha donat el permís us el presento, encara que vaig aprofitar aquest dissabte per comunicar-ho a nivell local. El mes vinent sortirà anunciat a la revista municipal,etc. La veritat és que és una molt bona manera de dinamitzar l'enorme producció del Museu de Sant Boi, que no només es concentra en aquests 10 anys.